


Nagy Viktória
Magyar Teátrum díjas látvány- és jelmeztervező művész
Talizmán Vörösmartytól – Csongor és Tünde játszótérterv
Nagy Viktória festő szakon kezdte a Képzőművészeti Egyetemet, végül látvány -és jelmeztervezőként szerzett diplomát. Munkásságára a festői látásmód, kísérletező kedv jellemző, ami műfaji sokszínűséggel párosul, hiszen pályája során eddig több mint 90 műnek volt a vizuális megálmodója az opera, a kortárs és klasszikus balett, a próza, a musical, illetve a játék-, a tévé-, a reklám- és az animációs film műfajaiban. 2019-ben elnyerte a Magyar Teátrum díját a legjobb látványtervező kategóriában.
Országunk legrangosabb intézményeiben, a Magyar Állami Operaház, a Nemzeti Színház és a Müpa színpadán szerepel munkáival. Az elmúlt 17 évben különböző hazai és külföldi felsőfokú intézményekben oktatott festészetet és látványtervezést. Jelenleg a Budapesti Metropolitan Egyetem tanára.
Főbb munkái: Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde (Nemzeti Színház); Erkel Ferenc: Bánk bán (Magyar Állami Operaház); Giuseppe Verdi: Szicíliai vecsernye (Magyar Állami Operaház); Gyöngyösi Levente: A gólyakalifa (Magyar Állami Operaház); Viktor Ulmann: Atlantisz császára (Müpa); Wolfgang Amadeus Mozart: Varázsfuvola (Iseumi Játékok); a Mi ez a cirkusz? című film; Szőcs Géza: Liberté 56’; az MVM Zenergia 2023 gálakoncert vizuális rendezése.
Az MMA Művészeti Ösztöndíjprogram által támogatott munkája a Vörösmarty Mihály Csongor és Tünde művéhez készült interaktív tematikus játszótér tervezése volt. A műhöz 2016-ban a Nemzeti Színház részére tervezett látványt és jelmezeket, majd átemelte ezt a gyönyörű irodalmi anyagot egy interaktív játszótér formájába, kiemelve azt a színház falai közül a szabadtérbe. A játszótér a színház, a film és az építészet területét érintve egy új műfaj kibontakozásaként is értelmezhető.
„Szeretek a különböző műfajok összevonásával új kifejezőformát kialakítani. Alapjában véve nem díszleteket tervezek, hanem valóságot. Az élet láthatatlan értékeinek megéléséhez vezető vizuális kottát teremtek munkáimban.” (Nagy Viktória)
Az ösztöndíjas időszak alatt a Csongor és Tünde vizualitásáról írt könyvet Talizmán Vörösmartytól – Szerelem ég és föld között címmel. Érték ez a könyv azoknak, akik szeretik a színházat, és betekintést kívánnak nyerni a kulisszák mögötti alkotói világba, a sokszínű szellemi és gyakorlati munkafázisokba, a műben rejlő vizuális szimbólumrendszerbe, illetve azoknak is, akik tanulni szeretnék a látvány teremtésének mesterségét, és megismerni kívánják az alkotói folyamatok birodalmát. A mű hiánypótló tankönyvként is funkcionál.
Kapcsolódó rendezvények

Szerelem ég és föld között